Winnie Schmidt, stifter af Payday, har en baggrund som budgetchef i Magasin, CFO i Thiele Briller og Pakke-Trans, Storkøbenhavn.
Winnie udtaler:
“I mit job som CFO havde jeg også ansvaret for løn- og HR-funktionen. Selvom jeg havde en ansvarsfuld medarbejder til at varetage de daglige opgaver, blev jeg ofte involveret. Det kunne f.eks. være i forbindelse med en IT-mæssig opdatering af lønsystemet, eller måske en fejl mellem delsystemerne. Men jeg brugte også mange ressourcer på at tilegne mig viden, der kun skulle bruges til administration er en enkelt medarbejder i virksomheden. Jeg følte ofte, at jeg havde spildt en halv dag på at blive rustet til at formulere den rigtige og saglige opsigelse, eller måske søge refusion på en langtidssyg medarbejder. Næste gang der var en sygemeldt medarbejder, var reglerne blevet ændret ,og vi skulle begynde forfra med researche på de nye regler.
Integrationen af at få systemerne til at tale korrekt sammen var et helt kapitel for sig selv.
Jeg ledte derfor med lys og lygte efter et system, der havde alle modulerne samlet i ét system. Da det ikke fandtes, var der ikke anden udvej end at få det udviklet.
Det blev starten på Payday”
Winnie Schmidt
.